Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2040291204   Intercanvi d'experiències dels psicopedagogs de les SIEI i els orientadors dels centres docents de secundària inclusius
2020-2021   Seminari de coordinació. Secundària en general
  
   15/10/2020 - 10/6/2021 (15 hores) de 16:00h a 17:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat en format virtual.
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Intercanvi d'experiències en relació a la gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes Capacitats a Secundària.

Intercanvi d'experiències de professionals d'escoles per aprofundir i desenvolupar temes comuns d'interès, així com per analitzar propostes i materials d'aplicació a l'aula.

Espai on es desenvoluparà l'activitat: Odissea i videotrucades amb Meet.
  
Objectius   1. Facilitar la coordinació dels MEE/USEE dels centres ordinaris de secundària.
2. Intercanviar experiències, recursos, estratègies i actuacions.
3. Compartir la pràctica educativa, objectius i criteris en relació a la inclusió des de la vessant del suport d’EE.
4. Reflexionar sobre la pròpia pràctica.
5. Aprofundiment en la gestió dels problemes de conducta-
6. Compartir criteris organitzatius, metodologies, eines i estratègies en l’atenció a la diversitat des de la inclusió.
  
Continguts   La proposta de treball consisteix en poder fer una reflexió conjunta sobre les estratègies i recursos d’atenció a la diversitat presents o no als nostres instituts/centres docents de secundària.
Es tractarà de que cada centre docent expliqui com té organitzada la diversitat, contrastar-ho amb les orientacions del Departament i veure quins aspectes son prou adequats i quins s’haurien de modificar en sentit de millora.
El marc de treball serà a partir del document “De l’escola inclusiva al sistema inclusiu” i la concreció dels continguts a tractar serà
- Elements teòrics
- Marc normatiu vigent
- El pla d’atenció a la diversitat del centre
- DUA i gestió d’aula
- Els PI
- El recurs SIEI
- El recurs AIS i el suport del CRETDIC
- Diversificació curricular
- El recurs UEC
- Altres temes proposats durant les sessions
- Gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes capacitats
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb dèficits d’atenció i hiperactivitat en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb altes capacitats en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
  
Formador/a   Equip SE EAP Badalona. Esther Crisol, Elena Cecilio
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat i percepció de la transferència a l'aula.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
  
Persones  destinatàries   Psicopedagogs/orientadors/docents de SIEI de centres d'educació secundària.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/10/2020   1600   1730 
 Sessió 2   dijous   12/11/2020   -   - 
 Sessió 3   dijous   21/01/2021   -   - 
 Sessió 4   dijous   18/02/2021   -   - 
 Sessió 5   dijous   18/03/2021   -   - 
 Sessió 6   dijous   15/04/2021   -   - 
 Sessió 7   dijous   13/05/2021   -   - 
 Sessió 8   dijous   10/06/2021   1600   1730 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent