2040291204 |
Intercanvi d'experiències dels psicopedagogs de les SIEI i els orientadors dels centres docents de secundària inclusius |
2020-2021 |
Seminari de coordinació. Secundària en general |
|
|
|
15/10/2020 - 10/6/2021 (15 hores) de 16:00h a 17:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Intercanvi d'experiències en relació a la gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes Capacitats a Secundària.
Intercanvi d'experiències de professionals d'escoles per aprofundir i desenvolupar temes comuns d'interès, així com per analitzar propostes i materials d'aplicació a l'aula.
Espai on es desenvoluparà l'activitat: Odissea i videotrucades amb Meet.
|
| |
Objectius |
1. Facilitar la coordinació dels MEE/USEE dels centres ordinaris de secundària.
2. Intercanviar experiències, recursos, estratègies i actuacions.
3. Compartir la pràctica educativa, objectius i criteris en relació a la inclusió des de la vessant del suport d’EE.
4. Reflexionar sobre la pròpia pràctica.
5. Aprofundiment en la gestió dels problemes de conducta-
6. Compartir criteris organitzatius, metodologies, eines i estratègies en l’atenció a la diversitat des de la inclusió.
|
| |
Continguts |
La proposta de treball consisteix en poder fer una reflexió conjunta sobre les estratègies i recursos d’atenció a la diversitat presents o no als nostres instituts/centres docents de secundària.
Es tractarà de que cada centre docent expliqui com té organitzada la diversitat, contrastar-ho amb les orientacions del Departament i veure quins aspectes son prou adequats i quins s’haurien de modificar en sentit de millora.
El marc de treball serà a partir del document “De l’escola inclusiva al sistema inclusiu” i la concreció dels continguts a tractar serà
- Elements teòrics
- Marc normatiu vigent
- El pla d’atenció a la diversitat del centre
- DUA i gestió d’aula
- Els PI
- El recurs SIEI
- El recurs AIS i el suport del CRETDIC
- Diversificació curricular
- El recurs UEC
- Altres temes proposats durant les sessions
- Gestió dels problemes de conducta, TDAH i Altes capacitats
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb dèficits d’atenció i hiperactivitat en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
- Estratègies per a l'atenció als alumnes amb altes capacitats en el context natural de l’aula, tant a nivell general de gestió i organització de l’aula, com de suport personalitzat.
|
| |
Formador/a |
Equip SE EAP Badalona. Esther Crisol, Elena Cecilio
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació al disseny i el desenvolupament de l'activitat i percepció de la transferència a l'aula.
Avaluació dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals de formació.
Valoració positiva dels materials i/o evidències justificades del treball realitzat.
|
| |
Persones destinatàries |
Psicopedagogs/orientadors/docents de SIEI de centres d'educació secundària.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
15/10/2020 |
1600 |
1730 |
Sessió 2 |
dijous |
12/11/2020 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
21/01/2021 |
- |
- |
Sessió 4 |
dijous |
18/02/2021 |
- |
- |
Sessió 5 |
dijous |
18/03/2021 |
- |
- |
Sessió 6 |
dijous |
15/04/2021 |
- |
- |
Sessió 7 |
dijous |
13/05/2021 |
- |
- |
Sessió 8 |
dijous |
10/06/2021 |
1600 |
1730 |
|
| |